"Anka"


Ewolucja poglądów w naszym kraju dokonuje się w tempie piorunującym. Jeszcze tydzień temu, po awanturze czy jak kto woli –debacie w Sejmie byłam przekonana, że zachowanie niektórych posłów jest niczym innym jak drażniącą moje zmysły nietolerancją, ubraną jeszcze w mało kulturalne słowa. Ta nietolerancja miała twarz prawej strony choć nie rozumiałam, dlaczego strona lewa tak bardzo reklamuje twarz strony prawej, wyciągając z szuflady nagranie sprzed paru miesięcy pokazujące naganne zachowanie posłanki Pawłowicz, a które niewiele różni się siły rażenia słów wydobywających się z ust posłów na spotkaniach z antyklerykalnym elektoratem.

Nad  Sejmem wisi głosowanie za odwołaniem Marszałek Nowickiej z powodu 40 tysięcy. I to wisi tylko nad nią ponieważ kilku Marszałków wzięło te marne pieniądze, ale to na Wandę Nowicką padło w imię zasad przyzwoitości choć trudno mi w to uwierzyć. Podobno posłowie Ruchu Palikota chcą przestrzegać standardów przyzwoitości (?) i nie dla kasy przyszli do Sejmu. Gryzie się to trochę z informacją, że na siedmiu posłów, którzy ochoczo zasłaniają się immunitetem poselskim gdy muszą zapłacić mandat –sześciu reprezentuje wspomnianą partię standardów.

Ale do rzeczy.

Ostatni tydzień byłam przekonana, że posłanka Grodzka jest nieświadoma tego co ją czeka gdy zajmie fotel Marszałka. Byłam pewna, że jest ofiarą polityki Palikota i w pewnym sensie jest wykorzystywana przez niego dla własnych celów. Przez ostatni tydzień już prawie zaczęłam współczuć posłance Grodzkiej. Już nawet na Twitterze napisałam, że lepiej aby zmieniła partię zanim partia rodzicielka utytla ją w wyzwiskach i zanim ona sama nabierze manier tej partii, które w „Kropce nad i” zaczęły wysmikiwać się w jej wypowiedziach.

Ale w piątek, w programie „Piaskiem po oczach” poseł Palikot oświecił mnie. Poseł jasno powiedział, że Anka o wszystkim wie, Anka jest świadoma tego co będzie, Anka weźmie wszystko na klatę, Anka przejdzie do historii, Anka się nie boi.

Bo to jest cel partii.

A ja durna dylematy z Anką miałam..

Dzieła oświecania dopełnił dzisiejszy wywiad z Anką w Gazecie Wyborczej.

Więc drodzy czytelnicy – jeżeli Anka zostanie Marszałkinią będziemy mieli taką jazdę w Sejmie jakiej świat nie widział. Będziemy mieli nagłówki w polskich mediach i zaprzyjaźnionym Huffington Post, będziemy mieli codzienną porcję igrzysk skrojonych dla prostego ludu. Chleba na stole od tego nie przybędzie. Bezpieczniej na ulicach nie będzie. Roboty za przyzwoite wynagrodzenie też nie będzie. Ale będzie szum na miarę „światłego i postępowego państwa”.

Palikot na blogu opublikował list, który dostał od zaprzyjaźnionego reżysera z Francji (który to?). Światły reżyser cieszył się, że Polska przestanie być zaściankiem i stanie się postępowa tylko dlatego, że na jednym z najwyższych urzędów w państwie zasiądzie osoba transseksualna.

Do tej pory myślałam, że państwo nowoczesne i postępowe wyznaczane jest poprzez: poziom życia ludności, dostęp do ekskluzywnych dóbr, infrastruktura czy rozwinięta technologia dostępna dla większości. Myślałam, że o postępie decyduje to, a nie to co robi ze swoim ciałem urzędnik państwowy.

Może się myliłam.

Więc drodzy posłowie może przemyślcie jeszcze raz decyzje odnośnie odwoływania Wandy Nowickiej.

Raz, że powinniście odwołać wszystkich nie pomijając Marszałek Kopacz.

Dwa: Wanda Nowicka może zrezygnować sama, ale czy naprawdę musimy mieć tylu Marszałków? Argument, że Palikot to trzecia siła jest wobec obecnych sondaży niepoważny. A i przy ilości pięciu partii w Sejmie –RP był w środku i teraz nie wiadomo czy to trzecia siła czy trzeci od końca, gdyż dystans pomiędzy drugą a trzecią był znaczący.

Trzy: strona lewa ma już swojego marszałka. Jeżeli chcemy dać Marszałków wszystkim ugrupowaniom – to przypomnę, że w Sejmie jest jeszcze SP i niezależnie od tego czy ją kochamy czy też nie, powinna także posiadać swojego przedstawiciela.

Ale w tym wszystkim drodzy posłowie przede wszystkim ważne jest to, co Wy chcecie zaoferować wyborcom: jazdę po bandzie, "nowoczesne postępowe państwo" według Palikota czy może konkretne korzyści dla swojego elektoratu.

Bo chyba za to ostatnie elektorat będzie Was rozliczał?



Więcej na portalach :)




.
.

.